Δείτε Ακόμα

Υποχρεώσεις ξενοδοχείου – πελάτη
Οι υποχρεώσεις των ξενοδοχείων αλλά και των πελατών τους έχουν κωδικοποιηθεί από διατάξεις του Αστικού Κώδικα και τον νόμο 1652/1986 της Ελληνικής νομοθεσίας.

Αστικός Κώδικας

Διατάξεις σχετικές με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των ξενοδόχων και των πελατών αυτών περιέλαβε ο Αστικός Κώδικας του 1946 (άρθρα 834-838) που προβλέπουν:
  • ευθύνη του ξενοδόχου για βλάβη, καταστροφή ή αφαίρεση των πραγμάτων, που φέρνουν οι πελάτες μαζί τους στο ξενοδοχείο, εκτός εάν η ζημία οφείλεται στον ίδιο τον πελάτη, επισκέπτη, συνοδό ή υπηρέτη του, στην ιδιάζουσα φύση του πράγματος ή σε ανωτέρα βία.
  • συγκεκριμένο περιορισμό της ανωτέρω ευθύνης για χρήματα, χρεόγραφα ή τιμαλφή (μέχρι 30.000 δρχ. ανά πελάτη).
  • απόσβεση της αξίωσης του πελάτη για αποζημίωση, εάν καθυστερήσει να αναγγείλει τη ζημία στον ξενοδόχο.
  • ακυρότητα κάθε μονομερούς γνωστοποίησης του ξενοδόχου, που αποκλείει ή περιορίζει την ευθύνη του.
  • νόμιμο ενέχυρο του ξενοδόχου επί των πραγμάτων, που έφερε μαζί του ο πελάτης στο ξενοδοχείο, για τις απαιτήσεις του από τη διαμονή του πελάτη στο ξενοδοχείο και άλλες συναφείς παροχές.

Ο Κανονισμός Σχέσεων Ξενοδόχων και Πελατών

Λεπτομερείς διατάξεις για τις σχέσεις ξενοδόχων - πελατών, περιλαμβάνει ο «Κανονισμός σχέσεων ξενοδόχων – πελατών» (Απόφαση Γ.Γ. ΕΟΤ αριθ. 503007/76, που τροποποιήθηκε με την Απόφαση Γ.Γ. ΕΟΤ αρ. 535813/79). Η απόφαση αυτή κυρώθηκε με το Ν. 1652/86 για την χρονομεριστική μίσθωση, άρθρ.9 . Ο Κανονισμός αυτός ρυθμίζει τις καθημερινές σχέσεις (αμοιβαία δικαιώματα και υποχρεώσεις) ξενοδόχων και μεμονωμένων πελατών αλλά και τουριστών, που διακινούνται σε ομάδες με οργανωμένα τουριστικά προγράμματα (πακέτα).

Μερικές σημαντικές διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας προβλέπουν τα ακόλουθα:
  • Ο ξενοδόχος είναι υποχρεωμένος να νοικιάζει τα δωμάτια του ξενοδοχείου του και να παρέχει τις υπηρεσίες, που διαφημίζει σε όποιον πελάτη το ζητήσει (με κάποιες εξαιρέσεις λχ. περίπτωση μέθης του πελάτη).
  • Μπορεί να ζητήσει προκαταβολή έως 25% του συνολικού αντιτίμου της διαμονής (ημέρες διαμονής Χ ημερήσια τιμή), που δεν μπορεί να είναι μικρότερη της τιμής της μιας ημέρας.
  • Σε κάθε δωμάτιο είναι αναρτημένη πινακίδα με τις ισχύουσες τιμές.
  • Την ημέρα αναχώρησης, ο πελάτης θα πρέπει να εγκαταλείψει το δωμάτιο μέχρι τις 12 το μεσημέρι. Αν παραμείνει, σε συμφωνία με τον ξενοδόχο, μέχρι τις 18μμ πρέπει να πληρώσει επί πλέον μισό ημερήσιο μίσθωμα. Αν παραμείνει και μετά τις 18μμ πρέπει να πληρώσει επί πλέον ένα ολόκληρο ημερήσιο μίσθωμα.
  • Η τιμή του δίκλινου δωματίου είναι ίδια με την τιμή δωματίου διπλής κλίνης, εφόσον το δωμάτιο έχει χαρακτηριστεί δίκλινο. Εάν δίκλινο δωμάτιο καταλαμβάνεται από ένα άτομο, χρεώνεται το 80% της τιμής του δίκλινου, εφόσον, όμως, το ποσό αυτό δεν είναι μικρότερο της τιμής του μονόκλινου δωματίου του ίδιου ξενοδοχείου. Η προσθήκη μιας επί πλέον κλίνης σε μονόκλινο ή δίκλινο δωμάτιο προσαυξάνει την τιμή του δωματίου κατά 20%.

 Σχετικά Έγγραφα

Εγγραφείτε στο Newsletter Χάρτης Κόμβου  | Επικοινωνία | Πληροφορίες | Χρήσιμοι Σύνδεσμοι
Copyright 2008 - 2009 Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος